Algemene Voorwaarden
De voorwaarden voor onze dienstverlening
Laatst bijgewerkt: 10 april 2025
1. Algemeen
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen Trimsalon Aayden, gevestigd aan Anthony Fokkersingel 48, 2497 BG Den Haag, en de klant met betrekking tot het trimmen en verzorgen van huisdieren.
2. Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
- Trimsalon: Trimsalon Aayden, gevestigd te Den Haag, KvK-nummer [KvK-nummer].
- Klant: De natuurlijke persoon of rechtspersoon die met de trimsalon een overeenkomst aangaat voor het verzorgen van zijn/haar huisdier.
- Huisdier: Het dier dat door de klant wordt aangeboden voor verzorging.
- Behandeling: Alle handelingen die betrekking hebben op het trimmen, wassen, föhnen, ontwollen, ontklitten en/of anderszins verzorgen van het huisdier.
3. Afspraken en annulering
3.1 Afspraken kunnen telefonisch, per e-mail of via het online boekingssysteem worden gemaakt en gelden als een overeenkomst tussen de trimsalon en de klant.
3.2 Annulering van een afspraak dient minimaal 24 uur van tevoren te geschieden. Bij annulering binnen 24 uur voor de afspraak of bij niet verschijnen op de afspraak, is de trimsalon gerechtigd 50% van de kosten van de gereserveerde behandeling in rekening te brengen.
3.3 De trimsalon behoudt zich het recht voor om afspraken te annuleren of te wijzigen in geval van overmacht, zoals ziekte of defecte apparatuur. De klant wordt hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte gesteld.
4. Gezondheid en veiligheid
4.1 De klant dient de trimsalon vooraf te informeren over eventuele lichamelijke aandoeningen, gedragsproblemen of andere bijzonderheden van het huisdier die van belang kunnen zijn voor de behandeling.
4.2 De trimsalon behoudt zich het recht voor om een behandeling te weigeren of te staken indien het huisdier agressief gedrag vertoont, een besmettelijke ziekte heeft of indien de behandeling een risico vormt voor de gezondheid van het huisdier.
4.3 Het huisdier dient ingeënt te zijn volgens de geldende normen. De trimsalon kan vragen naar een bewijs van inenting.
4.4 Het huisdier dient vrij te zijn van parasieten (vlooien, teken, etc.). Indien dit niet het geval is, kan de trimsalon besluiten het huisdier te behandelen tegen parasieten, waarbij de kosten voor rekening van de klant komen.
5. Uitvoering van de behandeling
5.1 De trimsalon zal de behandeling naar beste inzicht en vermogen uitvoeren, conform de eisen van goed vakmanschap.
5.2 De klant dient specifieke wensen met betrekking tot de behandeling vooraf kenbaar te maken. Indien de klant tijdens de behandeling niet aanwezig is, zal de trimsalon de behandeling naar eigen professioneel inzicht uitvoeren.
5.3 Bij ernstig vervilde of vervilte vacht kan het noodzakelijk zijn het huisdier zeer kort te scheren. De trimsalon zal de klant hierover indien mogelijk vooraf informeren.
5.4 De trimsalon is niet aansprakelijk voor schade die ontstaat als gevolg van het verwijderen van ernstige klitten of vilt, mits de trimsalon de behandeling volgens de normen van goed vakmanschap heeft uitgevoerd.
6. Tarieven en betaling
6.1 De tarieven voor de behandelingen staan vermeld op de website en/of in de trimsalon. De trimsalon behoudt zich het recht voor de tarieven te wijzigen.
6.2 De definitieve prijs van een behandeling kan afwijken van de richtprijzen indien de behandeling meer tijd of middelen vergt dan vooraf ingeschat, bijvoorbeeld bij een sterk vervilde vacht of bij gedragsproblemen van het huisdier.
6.3 Betaling dient direct na de behandeling te geschieden, contant of per pin, tenzij anders overeengekomen.
6.4 Bij niet-tijdige betaling is de klant in verzuim en heeft de trimsalon het recht wettelijke rente en buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen.
7. Aansprakelijkheid
7.1 De trimsalon is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de trimsalon is uitgegaan van door de klant verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens over het huisdier.
7.2 De trimsalon is niet aansprakelijk voor schade die ontstaat als gevolg van een behandeling, tenzij sprake is van opzet of grove schuld aan de zijde van de trimsalon.
7.3 De trimsalon is niet aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.
7.4 De aansprakelijkheid van de trimsalon is in alle gevallen beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval door de verzekeraar van de trimsalon wordt uitbetaald.
7.5 De klant is aansprakelijk voor schade die door het huisdier wordt toegebracht aan personen of eigendommen van de trimsalon of derden.
8. Klachten
8.1 Klachten over de behandeling dienen binnen 48 uur na de behandeling schriftelijk of per e-mail te worden gemeld bij de trimsalon.
8.2 De trimsalon zal klachten in behandeling nemen en binnen 14 dagen reageren. Indien herstel mogelijk is, zal de trimsalon dit kosteloos uitvoeren, mits de klacht gegrond is en binnen de gestelde termijn is gemeld.
9. Toepasselijk recht en geschillen
9.1 Op alle overeenkomsten tussen de trimsalon en de klant is Nederlands recht van toepassing.
9.2 Geschillen zullen in eerste instantie worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in de vestigingsplaats van de trimsalon, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.
10. Wijziging voorwaarden
10.1 De trimsalon behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
10.2 Wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds gesloten overeenkomsten met inachtneming van een termijn van 30 dagen na bekendmaking van de wijziging.
10.3 Indien de klant een wijziging in deze voorwaarden niet wil accepteren, kan hij de overeenkomst ontbinden. Dit ontslaat de klant echter niet van zijn verplichtingen tot betaling van reeds uitgevoerde behandelingen.

Vragen over onze voorwaarden?
Heeft u vragen over onze algemene voorwaarden? Neem dan gerust contact met ons op.